top of page
חיפוש

מהו שקע כח ? ומה שימושו ?

עבור מי שאינו מתמצא ב.."מושגי חשמל" עפ"י רוב תהיה הנטייה לחשוב שמדובר בשקע גדול פיזית או שונה בצורתו מיתר השקעים המוכרים לנו, כגון: שקע סיקון המוכנה גם שקע אמריקאי שהוא בהחלט שונה משקעים המוכרים לנו בדרך כלל.

אך לא כך הדבר!! " שקע כח " הינו קו ישיר מהמתקן החשמלי (לוח חשמל) והוא מהווה מקור מתח עבור צרכן חשמלי יחיד!!

מייד תהיינה הרמת גבה ותשאל השאלה הבאה: הרי בסופו של דבר כל הצרכנים החשמליים מוזנים מלוח החשמל.. אז מה כל-כך מיוחד ב"שקע כח" או בצרכן המחובר דווקא אליו???

התשובה היא ש.. בניגוד למעגלי חשמל של שקעי שירות ומעגלי חשמל למאור שהם צרכנים קטנים ויש ביכולתו של מעגל חשמלי אחד להזין כמה צרכנים יחדיו, "שקע כח" מקבל בלוח החשמל מא"ז משל עצמו דהיינו מעגל חשמלי עבור צרכן אחד בלבד!!

ואם כך הדבר.. קיבלנו גם את התשובה לשאלה – "מה מיוחד בצרכן המחובר לשקע כוח"? התשובה היא ש.. צרכן חשמלי גדול דהיינו שהוא בעל הספק חשמלי גבוהה וממילא הוא צורך את רוב הזרם החשמלי שמסוגל לספק המעגל אליו הוא מחובר. ולכן אם יחוברו עוד צרכנים חשמליים למעגל הנ"ל התוצאה תהיה עומס יתר על המוליכים של אותו מעגל. ההשלכות לכך תהיינה שבמקרה הטוב ההגנה התרמית תפעל והמא"ז של אותו מעגל יחוש בעליית החום ויקפוץ דהיינו יבצע נתק למעגל החשמלי. במקרה הגרוע אם לא פעלה ההגנה התרמית זה עלול להסתיים בהתלקחות של המוליכים ושריפה במתקן החשמלי.

לכן לפני שיפוצים או בנייה יש להתייעץ עם חשמלאי!!

החשמל הוא בעצם מתמטיקה פשוטה ויש לעשות חישובים מתמטיים ע"פ הדרישות לצרכנים החשמליים על-מנת להבטיח את שלומם של בני הבית או המקום בו נבנה המתקן החשמלי וכמו כן את שלום המתקן החשמלי עצמו שימשיך לשרת נאמנה.


חשמל גליק חשמלאי מוסמך ומורשה 24 שעות ביממה 052-289-24-65

שקע ,שקעים
שקע כח

96 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page